Nos tempos da Internet a vantaxe de ter todo o que precisamos a golpe de rato pode virarse na nosa contra.
Loito diariamente contra o mal costume do alumnado de ficar na consulta dos tres primeiros enlaces que lles saen no motor de procura; sen criterio, sen filtro, sen interese. Deste xeito atopo derriba da miña mesa 90 traballos que din practicamente o mesmo, Ou peor inda, 90 traballos que repiten o mesmo erro obvio porque non son quen de discernir o que é unha fonte de información fiable e o que é a boa vontade dun anónimo que decide envorcar nunha entrada dun blog o que lembra sobre un tema sen antes contrastalo.
No noso proceso de mutación constante, o profesorado mudamos de transmisores de información a recolectores-seleccionadores. Unha sorte de conseguidores que desbrozan o camiño inzado de contidos faltos de interese ou inadecuados para que os que temos ao noso cargo poidan dirixirse correctamente á meta marcada.
Nova realidade ou nova perspectiva? Eu escoro cara á segunda, posto que como profesora de lingua levo moitos anos "curando" o alumnado de que nas súas mans caian as mellores lecturas que o ser humano ten creado. De feito, neste artigo falan dos bibliotecarios coma os "curators" primixenios.
Agora toca peneirar no universo virtual para evitar que afoguen en datos.
Profundizando en papel del docente y del bibliotecario escolar como content curator
Agora toca peneirar no universo virtual para evitar que afoguen en datos.
Curiosamente, cando procuramos infografías para apoiar a nosa tese da necesidade de implementar a figura do "curador" (semella que prefiro máis o concepto de "compoñedor" do galego), o que atopo achégase máis ao mundo do marketing do que ao mundo do ensino, lamentablemente.
Porén, non por iso debemos rexeitar esta tarefa como algo alleo ao noso campo. Asumamos que os nosos supostos nativos dixitais non o son tanto e inda lles queda moito que aprender para se moveren axilmente na rede.
Hai ferramentas abondas para realizar o noso traballo. Persoalmente, Pinterest é a aplicación coa que me sinto máis cómoda á hora de traballar. Moi visual, clara, con posibilidade de crear taboleiros temáticos públicos e privados mais sobre todo, moi intuitiva tamén para a rapazada.
Aquí vos deixo o enlace á miña conta que espero que atopedes interesante.
Pinterest
Inda que como, todo o que xorde na rede, pronto esvaece, perde o seu sentido orixinario e comeza a etiquetar cousas moi dispares.
Ningún comentario:
Publicar un comentario